MADRID ♥

Hej mina kära! Idag är det söndag, konstigt nog. Jag har ingen koll sedan torsdags. Vi tog nattbussen till ett iskallt Madrid. Satte oss i mjuka soffor på Starbucks, drack vanillialatte ur underbara röda julkoppar, lyssnade på jazzjulmusik, skrattade och skrev upp allt som hänt under året. Några timmar senare mötte vi Sebastian, det var verkligen roligt att träffa honom igen efter ungefär tre år.

Dagen blev den vackraste någonsin med klarblå himmel, härlig frisk luft och underbar sol. Han visade oss slottet, Museo del Prado, världens vackraste parker, alla fina monument och alla underbart vackra byggnader. Parken var så vacker. Man hörde inte ett ljud av de stora vägarna, bara fåglar och lite Mozart flöjtspel. Mitt i parken låg ett fint hus, så fint att jag inte riktigt kan förklara. Det var gjort i glas, låg vid en sjö. Alla vackra höstfärger speglade sig genom glaset. Madrid var lite som New York med Times Square, Broadway och Central Park. Vi gick 15 km på 9 timmar - såg hur mycket som helst. Vi avslutade dagen som den började, på ett annat Starbucks i sofforna, med varma drycker, julmusik, med en härlig trött guide och en vacker utsikt över Madrid.

När vi kom hem igår klockan 08.30 gick vi och la oss. Jag tänkte sova tre timmar eller så. Klockan 18.30 väckte Lisa mig. Då skulle vi på fest. Jag hade alltså sovit hela dagen. Det kändes jättekonstigt att gå på fest.

Vi åkte till Calle Santa Maria och spelade drinkinggames, jätteroliga sådana. Träffade Jonsey igen efter hans vecka i Barca, kul. Casa Bonita var målet med jultema. Alla var så söta, säkert 30 tomtar dansade omkring.

Vi gick till La Choza senare, på vägen dit sprang alla tomtar ut på vägen, ställde sig framför en bil och började dansa. Personerna i bilen gillade det och började komposera en melodi genom att tuta. Det var helt galet.

Idag ska jag plugga lite, senare kommer Jonsey och ser på film och spelar spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0