Slutet av februari närmar sig

Skrev jag att det var 13 grader? Ursäkta mig, jag menar nio. 9 grader.

I torsdags hade Lisa och jag vår sista föreläsning. Vi sprang till Jonesys lägenhet på Plaza del toros, satt vid köksbordet med honom, Janne och Gerri en stund. Sedan sa vi hejdå och God Jul. Lite sorgligt. Jag gav Jonsey Marabou mjölkchoklad i födelsedagspresent. Som tur är kommer han tillbaks i januari.

Melody är tillbaks! Vi tittade på film och åt choklad med henne. Jag har haft världens bråk med Fredde. Jag skrek tills rösten tog slut och han är den mesigaste barnsligaste och största lögnaren född 1988 jag någonsin stött på. Det handlade om städning - tyvärr kan jag inte gå in på ämnet i närmare detalj då jag känner frustrationen stiga här.

Det var jordbävning här för några dagar sedan. Vi satt på en bar och märkte inte så mycket, men våra vänner vaknade av att rummen skakade. Lite otäckt.

Igårkväll var vi ute och åt på Tapieto som har vääärldens godaste tonfisk i tomatsås. Det låter ju inte direkt förstaklass, men den där tomatsåsen skulle jag inte kalla tomatsås. Den är himmelskt god.

Klockan är 15.30. Lisa och Janne sover fortfarande. Ikväll kommer Melodys pojkvän hit och vi ska laga mat, spela spel, klä julgranen och lyssna på julmusik.  Vår lägenhet har varit som en vissen blomma, men jag har precis städat undervåningen i två timmar och jag tror den kommer knoppa upp igen.

Vad gör ni? Hur mår ni? Jag vill också ha snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0