Vecka 53

Hejsan svejsan kära ni! (Eller som Lisa brukar säga till mig, hej du glade, köp dig en spade och gräv ner dig så slipper jag se dig)

Idag är det söndag, eller tekniskt sett måndag. Söndag natt. Det har varit ett annorlunda julfirande här vill jag påstå! Självaste Christmas eve spenderade vi här hemma i Swedish Guesthouse. Lisa, jag och Janne lagade mat i flera timmar till en julig fin buffé. Vi dukade med julduk, köpte juldoftande apelsiner och After Eight, tände hundra levande ljus, tände den söta lilla julgranen och jag vek origami utav våra julservetter, hjärtan och franska liljor.

Melody, hennes pojkvän B och Simone kom till oss och åt. Det var gott. Men Simone var lite märklig, hon sa "i'm a vegetarian. Oh! I would like to taste those meatballs!" Ok, be my guest typ.

Vi spelade spel och hade skojigt tills klockan blev strax efter 00.00, då bestämde vi oss för att ta en promenad genom Huelva för att se vad som hände. Nog hände det saker!! Klockan 01-02 fylldes Merced och alla gator runt omkring av ungefär heeeeela Huelvas befolkning. Jag har aldrig sett så mycket folk! Det var världens fiesta och alla var glada! Vi träffade José som skrattade åt att vi filmade hysterin, träffade en liten kille som blev stående häpen när jag (efter tio minuters utfrågning) sa my name is alexandra, ok see you. Vi träffade Alejandro som var tillbaks, han bjöd Janne och Lisa på förfriskning mitt på torget och vi pratade med hans vänner. De var roliga, två av dem är enäggstvillingar och sjukt lika. Alejandro skröt om att han hade förbättrat sin engelska, sedan sa han "i will go and piss me". Typ rätt iallafall.

Mellandagarna har varit lugna. Idag var jag ute och gick någon timme. Det var det bästa på länge. Vår nya Sinatra - Jay-Z i min söta iPod och frisk frisk frisk luft uppe på högsta höjden i Huelva. Det är grönt och doftar eukalyptus. Underbart. Vi var ute och åt ikväll, blodig stek för Lisas del. Imorgon ska vi plugga, städa, träna och på tisdag kommer Jannes vän Jakob hit! Det ska bli roligt. På torsdag åker vi till Portugal igen.

Nu ska jag faktiskt sova, tidigast på jag vet inte hur länge. Det kliar under mina ögonlock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0