Vykort från grottan

Hej alla glada, vet ni vad? Det är NIO grader varmt ("varmt") i vår lägenhet. Hallelujah vad härligt, nu vet vi hur det var innan värmesystemet uppfanns! Vill även tillägga att det är 13 grader utomhus, dvs FYRA grader varmare.

Det ligger en kulle några hundra meter från vårt område, vi kallar det "uteliggarnas mansion". För några veckor sedan flyttade det in några nya filurer, om man ny kan uttrycka sig så. Igårkväll gick vi förbi och såg att de hade en härlig lite eld och värmde varandra. Själva gick vi in till en iskall lägenhet och konstaterade att de kanske inte har det så pissigt ändå. Jag ligger i sängen med full mundering, heater och några täcken.

Lite krydda kanske, men jag är aningen irriterad;

1. På den icke existerande värmen inomhus
2. På att Fredde den skurken INTE STÄDAR! Alla vet att det är hans tur. Man blir deprimerad av att kasta en blick in i vårt vardagsrum.

När jag kom hem stod ett blått stort paket i hallen, från mamma. Massor av julklappar innuti (som jag självklart inte har öppnat än), choklad och en söt rosa iPod. ♥ Jag blev jätteglad efter en tråkigt föreläsning med hemsk presentation.


På väg mot en rolig tomtefest i lördags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0