Förra våren

Förra våren känns som en evighet sedan, fast ändå kunde den likväl varit förra veckan. Den var så fin så fin så fin. Jag skrev upp nästan alla minnen (många iallafall) här, mest för mig själv så jag skulle minnas. Jag kan faktiskt inte sluta med det.

Så jag fortsätter.

Idag var jag i Göteborg med Mini. Vi hade en väldigt mysig dag i solskenet. Jag känner mig som en solstråle när jag är med henne.

För två veckor sedan åkte jag till London med Lotta. Det var skärtorsdag och lite soligt bakom några gråa moln. Köldpriset tog bussen från flygplatsen till Victoria station, alla fönster var nämligen ÖPPNA (?) i över en timme. Alla klädde på sig i bästa bestiga-Mount-Everest-anda och håret fläktade som om vi åkte båt jävligt fort. När vi kom fram försökte en kille göra sönder Lottas väska genom att hoppa på den några gånger. Men inget hände, det var bara en anekdot. Vi gick runt överallt tror jag, Hyde Park, Oxford street och Harrods. Åt en fantastiskt god middag på Hard Rock innan vi gick tillbaks till vårt slovenska spökhotell. Det var väldigt spännande, golven och korridorerna var som tagna ur The Shining och personalen hade stora gluggar mellan tänderna och gav svarta blickar. Men ändå vänliga. Vi var lite rädda, det var bra spökstämning med åska och regn. Vi mötte trevliga människor som ville hjälpa oss när vi inte hittade, det finns faktiskt sådana!

På fredagen gick vi till London Aquarium och det var bäst. Jag fick se fyra sorters hajar och det var så himla kul. Jag älskar akvarium. Sedan åkte vi ut till Camden där vi strosade en stund tills klockan blev åtta, då tog vi en buss till Red Lion and Sunshine där Sofia jobbar. Världens mysigaste pub med världens godaste mat, dessert och vin. Det var kul att träffa henne och se vad hon gör. Tänk att det där är hennes liv, och har varit i tre år. Det kändes så skönt. Jag var glad för hennes skull.

När vi kom hem på lördagen var det påskafton. Kära Janne hämtade oss på flygplatsen och solen sken. Jag skulle åka till Stockholm med min lilla familj men vi kom inte längre än till bilkön genom Jönköping... Det var nån utställning på Elmia som tydligen inkluderade sjukt många gamla amerikanare (bilarna då alltså) och helt sonika - vår motor börjar koka. Jo det är sant. Vi fick, tillsammans med polisen, putta bilen, bärga den, tömma den osv. Tillslut satt vi i Märsta med Mari-Anne och åt kyckling med röd curry. Vi somnade i världens svit och åkte Business till New York på söndagen.

Jag och mamma skålade med champagne och NK praliner från buffébordet när vi lyfte. Helt loco var det. Massage i sängen, vinlista och lång meny. Efterätter och sightseeing över Island. När vi kom fram var vi glada. Vi sprang runt överallt. Tittade på alla. Njöt. Calle satt sönder hyllor på Gap, glömde kepsen i en taxi och blev sjuk men det gjorde inget.

I New York var det 27 grader och solen sken genom tunna maräng-moln. Jag är kär i dig New York. Det pirrar i magen och jag vill le tills jag blir yr och måste lägga mig ner i gräset.


Kommentarer
Postat av: Mini

Du är min solstråle, nu och för alltid

2010-04-15 @ 16:49:36
URL: http://retrobyjustine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0