El gran finale (TORSDAGSKLUBBEN OM TVÅ V.)

Sådär ja, mina kära. Idag skrev vi final i spanska, skulle väl säga att vi ran the show. (Hoppas jag, pinsamt om jag har fel). Hur som helst. Heelt slut var vi ikväll efter tentan. Gick till Mercadona och handlade lite goda saker, tittade på Family Guy i nån timme och nu slocknar vi alla snart. Hoppas jag. Imorgon åker vi till Granada över helgen. Det ska verkligen bli roligt, särskilt eftersom vi är 170 studenter som hänger på.

Nu till det mest spännande av allt; bussen går klockan 07.00. Vi måste vara vid bussen 06.45. Det tidigaste vi går upp här i Spanien är ungefär klockan 12. Det är liksom tidigt. Vi går och lägger oss mellan 03-05. Nu ska vi gå upp vid fem. Hemma hade det inte varit farligt alls. Vad fort man kan vänja sig.

Förresten, världens historia här. Jonseys utbildning kräver att han studerar utomlands en termin, vilket han nu gör här i España. För det första missade han ansökningstiden till erasmus. Så han fick betala för allt själv, inga stipendier. Men det löste sig för honom ändå, vilken tur den killen har, tänkte jag. Han rycker alltid på axlarna när det händer något och klarar sig alltid. Nu till det bästa, han har skrytit om hur få poäng han måste läsa här. Bara 9 st. Alla har påpekat att det verkar förvånansvärt lite. I förrgår läste han broschyren inför utlandssemestern. Smart. I slutet av terminen liksom. Då fick han veta att han minst behövde 18 credits, annars måste han göra om terminen. Han sa att hans pappa inte skulle låta honom komma hem om han inte löste det. Och han löste det på två dagar, helt otroligt. Fast terminen är SLUT i princip. Nu är allt lugnt och han kommer gå balistic i Granada.

Igår drack vi kaffe på Casablanca med Melody, Alex och Vicky. Ibland säger V konstiga saker. Jag sa att jag inte var så bra på matematik, men på andra saker. Då sa hon "really? ... like what?". Helt allvarligt. Ehh okej...


Underbara Lissabon. Minnen i fickformat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0