No shit, Sherlock!

Vet ni vad? Idag var jag ute och gick genom Huelvas Brooklyn, Harlem och Bronx. Det är mest intressant att gå där, men även ganska farligt, vilket jag fick erfara idag. Trodde det bara var ett rykte... Poliser med skottsäkra västar överallt, en kvinna skrek lungorna av sig och slet sitt hår. Jag tror det rörde sig om någon slags skottlossning. Där gick jag, en liten svensk tjej som inte fattade något. Typ så såg det nog ut iallafall. Jag blev lite rädd, funderade på om jag skulle vända och springa men drog slutsatsen att det inte skulle spela så stor roll. Tog en annan väg och tittade misstänksamt på alla jag mötte, kanske stirrade jag en kallblodig mördare i ögonen! Hur som helst, jag kom hem helskinnad, tog en dusch och pluggade spanska.

Passande, kan man tycka, var att ikväll kom Jonsey hit och vi tittade på den nya filmen Sherlock Holmes. Väldans fin tycker jag. Han hade ett och annat ess i rockärmen den där Holmes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0