Tänk om jag hade... lite mer tid.

Men icke sa nicke. Exakt om två veckor sitter Lisa och jag på bussen till Madrid. Med massa väskor i bagageutrymmet. Det känns helt egendomligt.

Igår var det Bad Taste fiesta i Casa Bonita. Alla hade laddat hela veckan, alla hade ställt in sig på att ha kul efter en veckas oavbrutet studerande. Det blev roligt, alla var glada. Förutom att det började lite märkligt... Lisa och jag var bjudna på en liten fest för att byta julklappar. Vi kände egentligen ingen förutom vår norska vän. Stämningen var lite stel... Vi åt god mat iallafall, och Lisa knäppte upp varsin öl åt oss och sa "Swallow and smile..." . Det roligaste med den där lilla festen var när den tog slut och vi mötte Fantastic Four utanför. Jonsey, Janne, Lisa och jag fick som vanligt tag i den galnaste taxi chauffören av alla, han satte kepsen bak-och-fram, pumpade upp volymen till max, tog min hand och började dansa samtidigt som han körde. Så sa jag på skämt "quieres venir con nosotros?", då skulle han plötsligt ha mitt nummer. Jag torkade svetten ur pannan, sa att jag inte hade någon mobil (sämsta lögnen EVER) och allt slutade med att vi inte ens behövde betala fullpris, perfekt.

Casa Bonita var kul, förutom att jag råkade ge vinäger till Sebastian och Janne, istället för vin. Det var inte okej, jag blev the bad guy för en stund. Vi dansade några timmar på La Choza innan vi kom hem. När vi var hemma för övrigt, la jag mig vid fotändan av Lisa och Jannes säng och sa "I can be your dog". Somnade där, perfekt ställe.

Denna söndagen har varit totalt förstörd. Jag har varit så trött. Försökte gå till parken med Lisa och Janne, men jag fick ligga på en bänk som en annan hemlös och vänta medan de gick en sväng. Där låg jag i solen och slumrade. När vi kom hem somnade jag i sängen. Vaknade sent ikväll och gick ut på en riktig promenad. En lång och skön en.

Imorgon är det måndag och det är min fixar-dag. Massor att göra. Plugga som en stolle.



Jag, Janne och Jonsey - with Bushido in our ears


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0